søndag 7. juni 2015

det var en gang ... 3




...... joda neste dag ...  og planlegging av prosjekt større hagedam sterter for fullt.... eg lagdre meg ein ca utriss på plenen der og spadde te eg såg mannen med ljåen .... igjen ...  men da som va , va det atte denne gangen va eg skråsikker på atte da va siste gongen for NO, ja no skulle hagedammen min bli akkurat så fin og flott som da eg hadde drømt om ... juuuhuuu ....  grave  - trille - tømme...ca 50 ganger  og om mulig så va eg sikkert ca 50 kilo lettare når eg va ferdige...steike for et slavearbeid...offf.... men kan ikke  sei nåke på da - mitt valg = min jobb ....


ok ... ferdig og grava - pørste på med sant nedi hålet der så dekkduk og så sko eg legga nedi en ny stor hagedamduk .... well... hvertall trodde eg det .... argh.... kossen ska eg få den tett no så når dei liksom bli i to beta... lima e ikke bra siden det e vann der.... e da muuuligt...... okok,  her va da bare te tappa den andre dammen ...igjen ... og så legga ned en kjempstore damduk i begge dammane så dei blei te ein store.... gu bedre meg for et arbeid da va da der..... trodde eg sko rabbla galen ...

men eg klarte da langt om lenge og eg brukte to daga på detta prosjektet her... og hjelp ...nehh...detta sko nå vel eg klara sjøl .. og da klarte eg  pinadø meg og må veta.....




Så neste dag va da bare te fylla på vatten ... juuhuuu ... no hadde eg eeendelig en store flotte hagedam som va gravd opp av meg sjøl og den va tett siden  da no va ein store heile damduk oppi der... juuu huu ..... nå begynte eg endelig og kjenna på da atte eg va stolte av meg sjøl ....



huske eg va så stolte atte eg satte meg ned på ein campingstol den kvelden og kikka på fonteno og kooooste meg med ei kalde ei og bare nøyt synet....  men da der va  jo bale ...for hagestolen bare forsvant nedi  hagen ...seig jo nedi graset der den ...heila tio ... argh... dritt  da der... sko ha vore grus her og tengte eg ... og poff....der kom ADHD og sa te meg : klart du må grusa der så kan du ha et sånn fint  hagemøbleområde der kos du kan sitta og kosa deg og se på dammen uten og siga nedi plenen heila tio ....
hmm... og  eg må sei atte eg va litt enige med mr ADHD der og då .... va slettes ikk ein dum i de da der... då blir da og sjekka detta ut imåro .... så ergo ... på med endo meire filt og hageduk ... måtte nesten bruka da sio da sko ligga grus oppå der.... og tanken va sådd den så bare te kasta seg på da... no ska da jaggu meg bli sitteplass her med hagedammen min ... juuuhuu .....


kossda gjekk blir da blogging om imåro ...berre te følga ,med min venn ...
haha - lenge leve galskapen ...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...