fredag 12. februar 2016

Heklede lykter







av og til så får eg da for meg at eg skal hekla litt og vett du - e ikke baaare strikking eg holder på med - som her då eg kjøpte nåken nøster med ...hmm - ka hette det då .. hampgarn ??  hvertfall, eg hadde sett dei solgte slike fine lykter overalt og eg tenke fort atte  - kjøpa dei, nehhh...da der laga eg no fort sjøl ja ... så hente meg et giga heklanål og satte i gang ....





eg la no bare opp litt eg og prøvde det rundt et norgesglass om da passa og da gjorde det vett du - eg hekle rund bunn på dei for min erfaring er at dei som bare hekles rundt uten om i bunn lett sprikker uti kulden når dei blir varme av lys inni og kalde av snå frost på undersiden og såå mange norgenglass har eg ikke at eg kan spekulera meir på da *ler*  men hvertfall - eg hekla og eg må dei da va et nissetøys da der - da støva  - da klødde og da va faktisk et skikkelig møkka arneid, mulig da va den grove tråden som va feilen  - trur nok da....  men eg hekla da enklaste i verden  stava og rutemønster som du ser... lyset skal jo vises gjennom tengte eg...




 eg dekorerte dei med litt julestasj og satte dei uti snåen med lys i og no e da der mine desidert favorittlykter... eg tar av julepynten etterjul og lar deg "bare" vera vinterlykter... men ikke fult så fine nett no når da bare regna og blåse og ikke er noe snø da, må liksom være hvitt for atte dei skal vera perfekte synes eg ...  har du hekla sånne lykter ?

No skal eg setta meg ned med ein goe kaffikopp og strikka videre her - holde på med ein sånn god gammaldagse barnahua ... eg e veldig spente på kossen den skal bli ja... legger den nok ut i ettermiddag  - med mønster og alt til dåke som vil strikka den ....









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...